Rok temu uruchomiliśmy program Aktywni mogą więcej! To szkolenia, dedykowane kołom naukowym i organizacjom studenckim. 6 grudnia spotkaliśmy się z Kołem Badaczy Nowych Mediów UŁ, którego członkowie wzięli udział w warsztacie wprowadzającym do Design Thinking.

Design Thinking (DT) to podejście do rozwiązywania problemów, które szturmem wdarło się do czołowych firm i korporacji, z takimi gigantami jak Google, Apple i Deutsche Bahn na czele. Na rynku dostępnych jest sporo (zazwyczaj płatnych) kursów pokazujących, jak wykorzystać DT do twórczego działania. Warsztaty, które organizujemy w Biurze Karier UŁ są dobrą okazją do sprawdzenia, czym jest Design Thinking i czy praca w oparciu o jego założenia może prowadzić do tworzenia wartościowych rozwiązań. Jak poradzili sobie z tym badacze nowych mediów?

Aktywni mogą więcej! Biuro Karier UŁ

Użytkownik w centrum uwagi

Charakterystyczną cechą Design Thinking jest odwoływanie się do realnych problemów. Dopiero rozumiejąc potrzeby użytkowników, znając ich motywacje, obawy, nawyki i frustracje, przystępujemy do generowania rozwiązań. To podejście, które wykorzystujemy w trakcie Programu Ambasadorskiego Biura Karier UŁ i którym chętnie dzielimy się podczas warsztatów przy Lumumby 14. Uczestnicy piątkowego spotkania stanęli przed zadaniem zaprojektowania produktu, usługi lub rozwiązania, które wspierałoby studenta.

Badacze nowych mediów w akcji

Członkowie koła bazowali na wywiadach, które przeprowadziliśmy przed warsztatami. Pracowali na realnych przypadkach, analizując przyzwyczajenia, pasje i potrzeby dwóch studentek UŁ. Zebrane w ten sposób informacje pozwoliły na postawienie wyzwania projektowego i wygenerowanie w sumie około 70 pomysłów rozwiązań. Do wstępnych prezentacji przeszło sześć z nich, do etapu prototypowania – cztery:

  • modułowe, wielofunkcyjne meble, pozwalające na wykorzystanie ograniczonej przestrzeni w studenckim mieszkaniu,
  • elastyczna, szybka do przearanżowania przestrzeń biurowo-rekreacyjna,
  • kawiarnia językowa, wspierająca naukę języków obcych,
  • obozy gastronomiczno-językowe, łączące pasję do gotowania i łączenia niebanalnych smaków z rozwijaniem zdolności lingwistycznych;

Aktywni mogą więcej! Biuro Karier UŁ

Więcej zdjęć z warsztatu jest dostępnych na naszym FB.

Jak zgłosić się do projektu?

Projekt ma na celu wspierać najaktywniejszych studentów Uniwersytetu Łódzkiego. Organizując zamknięte szkolenia dla kół naukowych i organizacji studenckich, wspieramy rozwój kluczowych kompetencji na rynku pracy. W ofercie znajdują się trzy przygotowane przez nas propozycje, ale jesteśmy otwarci również na Wasze pomysły. Jak zgłosić się do projektu? Wszystkie informacje znajdziecie TUTAJ.

Pozostaw odpowiedź