Komunikatywny, chętny do nauki, potrafiący radzić sobie ze stresem. Właśnie takich cech u kandydatów szukają pracodawcy, często wymieniając wskazane kompetencje w ofertach pracy. Liczą się więc nie tylko umiejętności twarde, jak np. znajomość języków obcych, obsługa komputera czy urządzeń biurowych. Duże znaczenie mają też kompetencje miękkie.

 

Oto 5 kompetencji, które często pojawiają się w ogłoszeniach o pracę:

 

  1. Komunikatywność

Jest to cecha bardzo pożądana przez pracodawców praktycznie w każdej branży. Bycie komunikatywnym oznacza, że potrafisz w jasny i klarowny sposób komunikować się z innymi, a także wyrażać swoje zdanie/opinie i słuchać ze zrozumieniem.

 

  1. Chęć do nauki

Chęci do nauki są istotne nie tylko w momencie, kiedy rozpoczynasz pracę, nie mając zbyt dużego doświadczenia. Dzięki nim dużo łatwiej wdrażać się w projekty, a także rozwijać się i… awansować.

 

  1. Elastyczność

Elastyczność, czyli zdolność szybkiej adaptacji do nowych warunków, pomaga w wielu sytuacjach, których często nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Współczesny rynek bardzo się zmienia, technologie rozwijają się, dlatego dostosowywanie się do zmian jest wręcz kluczowe.

 

  1. Umiejętność radzenia sobie ze stresem

W każdej firmie i branży będą zdarzać się stresujące momenty. Może być to spowodowane nawałem obowiązków czy zbliżającymi się terminami. Odporność na stres jest wtedy niezwykle przydatna, bo dzięki niej jesteś w stanie zachować trzeźwy umysł i działać efektywnie.

 

  1. Samodzielność i własna inicjatywa

Im szybciej pracownik przystąpi do samodzielnego wykonywania obowiązków, tym lepiej dla firmy. Jeśli jednak czegoś nie wiesz, coś przekracza Twoje kompetencje, nie bój się pytać. Dużo obserwuj, wyciągaj wnioski, upewniaj się, jeśli jakieś zagadnienie nie jest dla Ciebie jasne. Jednocześnie staraj się też sam szukać źródeł wiedzy i wykazywać się inicjatywą.

Więcej porad znajdziesz na: https://porady.pracuj.pl/

 

Pozostaw odpowiedź