Narodowa izolacja niepokojąco przeciąga się w czasie, a na ten moment wolno wychodzić z domu jedynie w sytuacji, kiedy jest to naprawdę niezbędne – po jedzenie lub do lekarza. Zamknięte parki, skwery, ban na jazdę na rowerze. To może być za dużo nawet dla tych, którzy w normalnych warunkach nie wykonują w ciągu dnia zbyt wielu ruchów.

 

#stayathome

 

Spędzanie całego dnia w zamkniętym pomieszczeniu dłuższy czas, najczęściej na małym metrażu, niesie za sobą poważne konsekwencje – nie tylko psychiczne. Siedząc na home office przed komputerem lub leżąc cały dzień na łóżku i scrollując zawartość sieci możemy nabawić się bólu stawów (głównie kolanowych) i pleców (za miękki materac 😛 ). Dlatego, jeśli jesteście naprawdę leniwi to proponujemy dziesięciominutową opcję ćwiczeń na kolana.

 

#stayfit, ale nie tylko ciałem

 

Kolejnym punktem, którego zapewne należy się zwyczajowo spodziewać w tym miejscu, jest długa lista kanałów fitnessowych trenerek pokroju Ani Lewandowskiej lub Chody – na bank ta część z Was, która lubi dać sobie wycisk, potrzebuje takiego typu aktywności. Postawimy jednak na ćwiczenia, które dbają nie tylko o stan naszych mięśni, ale również o zdrowie psychiczne. Zgadliście – mowa o jodze. O jej zbawiennym wpływie na ludzki organizm napisano już całe tomy, dlatego ograniczę się do polecenia dwóch kanałów na YT. Pierwszy należy do popularnej w świecie jogowym Adriene, która będzie świetnym wyborem na początek przygody z jogą, ale także pomoże rozwiązać docelową przypadłość zdrowotną, problemy z trawieniem, bezsennością czy bólem. Drugim wyborem, w sam raz dla osób oczekujących energetycznego „kopa”, mocnego rozciągnięcia czy rozluźnienia mięśni będą filmiki Cat Meffan.

 

#staycalm

 

Jeśli nie należycie do fanów aktywności w towarzystwie YT, nie szkodzi. Okazuje się, że istnieje czynność zdrowsza, bardziej angażująca i przede wszystkim odpowiednia dla każdego, niezależnie od poziomu sprawności fizycznej. Taniec. Potrzebna Wam niewielka przestrzeń, chwila czasu i ulubiona muzyka. Wy decydujecie sami, kiedy i jak długo ma trwać, czy jaki poziom ekspresji osiągniecie. Wszystkie chwyty dozwolone. Możecie wytańczyć wszystkie swoje emocje. Być możne brzmi to banalnie, ale ostatnie doniesienia naukowe potwierdzają teorie o prozdrowotnym wpływie tańca nie tylko na sprawność organizmu, ale również na kondycję psychiczną. Terapia tańcem pomaga chorym walczyć z depresją angażując rozległe obszary kory mózgowej oraz kilka głębokich struktur mózgowych. Pozytywne zmiany w mózgu po regularnej terapii tańcem obejmowały obszary odpowiedzialne za pamięć, kontrolę ruchu i komunikację między dwiema półkulami.

Kiedy wyładujecie pokłady energii w fitnessie, jodze czy tańcu i poczujecie się spełnieni oraz na czasie ze #stayfit, pozostaje tylko zadbać o kropkę nad „i” w temacie relaksu. Stan głębokiego odprężenia pomoże Wam utrzymać krótka praktyka, która przyszła do nas prosto z Azji – masaż twarzy. Automasaż twarzy oraz ciała poprawia samopoczucie, dotlenia tkanki, zapobiega zmarszczkom. Spróbujcie sami!

 

 

Autorka:

Agnieszka Gasińska

Człowiek od komunikacji
Redaktorka, marketingowiec, kulturoznawca. W Biurze Karier odpowiada za organizację eventów, social media i kontakt z pracodawcami. W wolnym czasie trekuje po Andach, łapie stopa na Bałkanach i nie rozstaje się z książką.

 

 

Tekst powstał w ramach cyklu #CareerFullyCharged.

Studia i praca to nie wszystko, warto zadbać o work-life balance. Jak? W serii Casualowy piątek dzielimy się z Wami sprawdzonymi sposobami na zachowanie równowagi.

Pozostaw odpowiedź