Pierwsza edycja szkolenia „Własna firma dla początkujących” za nami!

 

Uczestniczki i uczestnicy pierwszej edycji szkolenia „Własna firma dla początkujących”

 

6 dni intensywnej pracy

Przez 6 dni pracowaliśmy wspólnie z 10 przyszłymi przedsiębiorcami nad rozwojem ich pomysłów na biznes. Każdy dzień obejmował inną tematykę: porównywaliśmy pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu, przyglądaliśmy się kompetencjom przedsiębiorczym, sprawdzaliśmy, jakie formalności trzeba spełnić przy zakładaniu i prowadzeniu firmy. Poznaliśmy możliwości biznesowe oraz różne formy finansowania przedsiębiorstw. Dowiedzieliśmy się, jak budować swoją markę w internecie i w mediach społecznościowych.

 

Siła w różnorodności

Uczestniczki i uczestnicy dzielili się swoimi pomysłami na biznes i wzajemnie się inspirowali. Wśród przyszłych działalności pojawiły się: firma eventowa, przedsiębiorstwo oferujące zielone dachy i wspierające zrównoważony rozwój miast, firma szkoleniowa, firma oferująca wsparcie przyszłym studentom w znalezieniu odpowiedniej uczelni za granicą oraz aplikowaniu na studia, biznes gastronomiczny, agencja marketingowa, przedsiębiorstwa w branży beauty oraz handlowe. Mogliśmy wspólnie czerpać ze swoich pomysłów, ale także wątpliwości. Często pytania czy wątpliwości pojawiające się przed założeniem firmy są podobne bez względu na branżę czy rodzaj działalności.

 

Zdalnie, ale razem

Szkolenie odbyło się w formie online za pośrednictwem platformy Teams. Dzięki temu każda osoba, która miała ochotę wziąć udział w warsztatach, mogła dołączyć z każdego miejsca na ziemi. I tak rzeczywiście było. Użycie kamer, mikrofonów, praca w grupach pozwoliła poznać się nawzajem i umożliwiła ukrytą wartość tego szkolenia – czyli budowanie sieci kontaktów. Niezwykle ważny aspekt dla każdego przedsiębiorcy.

 

Co myślą uczestnicy?

 

Szkolenie „Własna firma dla początkujących” rozszerzyło moją wiedzę dotyczącą kompetencji przedsiębiorczych, formalności związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności, tworzenia modelu biznesowego, budowania marki firmy i marki osobistej. Ta wiedza posłuży mi do stworzenia fundamentu, na którym zamierzam zbudować przedsiębiorstwo, które będzie dostosowywać miasta do zmian klimatycznych i podnosić poziom życia mieszkańców.

Artem Luhovyi

Student 2. roku kierunku EkoMiasto, Wydział Biologii i Ochrony Środowiska oraz Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ

Interesujące?

Zajęcia odbyły się w ramach projektu Student’s Power. Kolejna edycja szkolenia przewidziana jest w semestrze letnim. Zapraszamy do obserwowania profili Biura Karier UŁ na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn, żeby być na bieżąco i zgłosić się do kolejnej edycji.

Pozostaw odpowiedź