Akademia Kompetencji to 18 lat doświadczeń. Od 2006 roku - wspólnie z Partnerami - zrealizowaliśmy 849 warsztatów, z których skorzystało ponad 13 000 osób. Kilka dni temu zakończył się tegoroczny wiosenny maraton szkoleń. Pora na podsumowanie.
Nowości
W tegorocznej edycji wydarzenia pojawiło się kilka nowości.
Po raz pierwszy zaprosiliśmy Was na warsztaty programowania, zajęcia poświęcone sztucznej inteligencji czy praktyczne ćwiczenia UX.
Testowaliśmy też nowy format - krótkie, wiedzowe webinary, o które część z Was prosiła w badaniu potrzeb szkoleniowych.
Jak pracowaliśmy?
Wszystkie zajęcia startowały o 10.00. Webinary trwały maksymalnie 1,5 godziny, warsztaty: od 2 do 4 godzin. Równolegle odbywały się dwa wydarzenia: zajęcia stacjonarne w sali szkoleniowej przy Lumumby 14 oraz spotkania online, realizowane na platformie MS Teams.
Tematyka spotkań
Program Akademii Kompetencji 2024 był bardzo zróżnicowany. Dostaliśmy około 60 propozycji tematów od firm i organizacji. Wybierając finałową 20, staraliśmy się znaleźć balans między odpowiedzią na wyniki badania potrzeb szkoleniowych, a przygotowaniem propozycji, z których będą mogły skorzystać wszystkie zainteresowane osoby, niezależnie od wydziału czy kierunku studiów.
Ostatecznie udało się zrealizować 19 zajęć: 9 warsztatów stacjonarnych i po 5 webinarów oraz warsztatów online. Ze względu na chorobę trenerki musieliśmy odwołać jedne warsztaty – liczymy, że uda się nam zrealizować je w innym terminie (zwłaszcza, że zebraliśmy komplet na liście zapisów i liście rezerwowej).
Poniżej - lista tematów, które poruszaliśmy w tegorocznej edycji wydarzenia:
🚩Mastering Domain-Driven Design: Practical Workshop for Application
🚩Negocjacje i trudne rozmowy
🚩 Zarządzanie projektami z elementami LEAN
🚩 Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
🚩 Sztuczne inteligencje jako narzędzia do dezinformacji
🚩 Excel w biznesie
🚩 Prezentacje i wystąpienia publiczne
🚩 Odkryj tajniki programowania w języku Java
🚩 Design Sprint – dynamiczna metoda rozwiązywania problemów produkcyjnych i testowania koncepcji w Corningu
🚩 LinkedIn Tips – odkryj potencjał swojego profilu
🚩 Public Relations
🚩 Wprowadzenie do projektowania interfejsów użytkownika z wykorzystaniem narzędzia Figma
🚩 Umiejętności międzykulturowe a praca w korporacji
🚩 Dlaczego Arkusze Google są lepsze od Excela?
🚩 Wywieranie pozytywnego wpływu - tajniki motywacji
🚩 Prawo pracy. Co dobrze wiedzieć zanim zaczniesz staż lub pracę?
🚩 AI w praktyce: Odkrywaj, Automatyzuj, Rozwijaj
🚩 Don’t waste your time – facilitate your meetings!
🚩 Chindogu - japońska sztuka tworzenia rozwiązań prawie bezużytecznych
Partnerzy
Założeniem Akademii Kompetencji jest ścisła współpraca z organizacjami, które dzielą się wiedzą i umiejętnościami z osobami, biorącymi udział w wydarzeniu. Spotkania są nie tylko okazją do wymiany doświadczeń, ale też - w wielu przypadkach - szansą na lepsze poznanie firm i instytucji.
W 2024 roku warsztaty i webinary w ramach Akademii Kompetencji realizowali:
ABB, Adaptive Solutions & Advisory Group, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Atlas sp. z o.o., Commerzbank oddział w Łodzi, Corning Optical Communications, Danone, Design Thinking Institute, Eviden Poland R&D Sp. z o.o., EY, Goodylabs, Grupa SET Sp. z o.o., HSS Work Sp. z o.o., Krotoski sp. z o.o., Philips Polska, PwC Polska, Sklepy Komfort S.A., Sollers Consulting Sp. z o.o., Szkoła Programowania Codeaccess oraz Wella Company.
Dziękujemy!
Wyniki ankiet
Po zajęciach prosiliśmy o wypełnienie krótkiej ankiety ewaluacyjnej. Pytaliśmy w niej o ocenę kilku aspektów zajęć, mocne strony i obszary do rozwoju.
Odpowiedzi udzieliło 169 osób (57% wszystkich uczestniczek i uczestników Akademii Kompetencji 2024).
Średnie oceny
Poniżej - średnia ocena dla poszczególnych aspektów warsztatów i webinarów (skala 1-10):
Na ile spotkanie spełniło Twoje oczekiwania? ➡️ 8,54
Czy prowadzący byli przygotowani merytorycznie do przeprowadzenia zajęć? ➡️ 9,44
Na ile proponowane treści były dla Ciebie atrakcyjne? ➡️ 8,71
Czy warsztaty były przygotowane profesjonalnie od strony organizacyjnej? ➡️ 9,27
W jakim stopniu odczuwasz przyrost kompetencji w stosunku do początku zajęć? ➡️ 7,81
Czy polecił(a)byś zajęcia znajomym? ➡️ 8,57
Nowa wiedza
Ankieta ewaluacyjna zawierała 3 pytania otwarte. W pierwszym z nich pytaliśmy o to, czego nowego udało się Wam nauczyć dzięki zajęciom. Poniżej - przykładowe odpowiedzi:
💬 Rodzaje negocjatorów, dowiedziałam się jakim typem negocjatora jestem, jakie pytania zadawać podczas przeprowadzania negocjacji.
💬 Techniki radzenia sobie ze stresem przed wystąpieniami, techniczne porady dotyczące tworzenia prezentacji.
💬 Dowiedziałam się czym jest LEAN.
💬 Praktyczne rozbrojenie Excela, ale napewno do przećwiczenia samodzielnie w domku.
💬 Poznałam nowe strony umożliwiające pracę z AI oraz poznałam techniki weryfikacji informacji i ich źródeł.
💬 Dowiedziałem się więcej na temat rodzajów umów oraz w jaki sposób funkcjonuje urlop płatny.
💬 Masy przydatnych funkcji i tricków, które należy stosować, aby rozwijać swój profil na LinkedIn.
💬 Strukturyzowania pomysłów, które pojawiają się na całym etapie pracy.
💬 Jak działa Figma, jak pracuje designer interfejsów.
💬 Odkryłem część siebie, było to niezapomniane doświadczenie.
💬 We have learned about the basics of using domain driven design.
Mocne strony
Drugie pytanie odnosiło się do kwestii, które najbardziej podobały się Wam w zajęciach. Poniżej - losowe informacje zwrotne:
💬 Prosty i zrozumiały przekaz, czytelne prezentacje.
💬 Omawianie definicji na podstawie przykładów.
💬 Pani prowadząca chętnie odpowiadała i zachęcała do zadawania pytań. Tłumaczyła wszystko w sposób jasny i zrozumiały.
💬 To, że zajęcia nie miały formy wykładowej.
💬 Kreatywna grupa osób, wzajemna inspiracja i wymiana pomysłów, wszystkiw traktowane na równi - każdy członek w zespole jest taak samo ważny.
💬 Bardzo praktyczny charakter, nauka od podstaw, pomoc ze strony prowadzącego.
💬 Dla mnie super ze były to zajęcia po angielsku, dzięki temu można było się osłuchać więcej z językiem.
💬 Prowadzący pomagał rozwiązać problemy jak komuś nie wychodziło.
💬 Bezstresowe prowadzenie zajęć - jeśli ktoś nie chciał włączyć kamery, czy mówić przed cała grupą to nie musiał tego robić.
💬 Nice atmosphere.
Pomysły na usprawnienia
W ostatnim pytaniu prosiliśmy o wskazanie obszarów do rozwoju. Zwracaliście uwagę na różne wątki - od nowych tematów, przez sposób prowadzenia zajęć i kwestie organizacyjne, po zmiany w konkretnych warsztatach i webinarach. Poniżej - kilka sugestii z ankiet:
💬 Myślę, że ciekawym pomysłem byłby warsztaty, podczas których można by było poćwiczyć różne techniki negocjacji.
💬 Dłuższe spotkania w celu przekazania jeszcze większej ilości wiedzy.
💬 Mniej rozmowy o firmie, więcej części praktycznej i może dłuższy czas bo 2 h to mało.
💬 Więcej ćwiczeń, mniej teorii.
💬 Nagrywać warsztaty w których pokazywane są krok po kroku operacje tak, aby można było później do tego wrócić i to przećwiczyć.
💬 Udostępnić kawę.
💬 Późniejsze godziny szkoleń, nawet nie wieczorne, tylko chociaż popołudniowe.
💬 Zmiana lokalizacji warsztatów na ładniejsze i bardziej przystępne (na przykład posiadające okna).
💬 W przypadku warsztatów, dokładniej opisać co na nich będzie się działo oraz dla kogo będą one przydatne.
💬 Put the water cooler in the building so people would be able to drink water during the 2:30 hours workshops.
Dodatkowe komentarze
Ankieta dawała możliwość dodania komentarza. Blisko 30 osób skorzystało z tej możliwości - poniżej losowe wypowiedzi:
💬 Fajnie i ciekawie poprowadzony webinar. Dziękuję za możliwość uczestnictwa.
💬 Miejsce dostosowane do podłączenia laptopa i możliwość korzystania w trakcie warsztatów.
💬 Dziękuję za warsztat! 😊
💬 Trochę większą czcionkę w prezentacji.
💬 Brawa dla prowadzących. Potrafią zaciekawić, zainspirować i odpowiedzieć na każde pytanie.
💬 Chcę wiedzieć więcej o bieżących problemach, a nie tylko o sukcesach.
💬 Chętnie bym dowiedziała się więcej dokładnych inf. jak rozmawiać z osobami danego kraju. Czego np. koniecznie się wystrzegać itp.
💬 Myślę, że warto przed warsztatami upowszechnić numer kontaktowy do osoby zajmującej się organizacją ze strony Biura Karier, żebym w sytuacjach kryzysowych obie strony mogły swobodnie się komunikować i szybko rozwiązać problem 😊
💬 Bardzo mi się podobało.
💬 Więcej takich praktycznych zajęć w zakresie IT.
Kiedy spodziewać się zaświadczeń?
Zamknięcie dwóch tygodni warsztatów i webinarów nie oznacza końca prac nad Akademią Kompetencji.
W najbliższych dniach siadamy do sprawdzania list obecności i przygotowywania pierwszych zaświadczeń. Obiecaliśmy ich wysyłkę do końca semestru letniego 23/24 i zamierzamy dotrzymać tego terminu. Równocześnie przypominamy, że warunkiem otrzymania zaświadczeń jest udział we wszystkich zajęciach, na które się zapisałyście/zapisaliście. Osoby, które opuściły którekolwiek ze spotkań (i nie dały nam znać) nie otrzymają zaświadczeń - również z tych warsztatów i webinarów, na których były obecne.
Z czego jeszcze warto skorzystać?
Akademia Kompetencji 2024 za nami, ale to tylko jedna z wielu możliwości, które dla Was przygotowaliśmy.
W najbliższym czasie zapraszamy między innymi na:
🔸Ideathon, czyli konkurs, w którym zespoły studenckie i doktoranckie wypracowują rozwiązania odpowiadające na kluczowe wyzwania społeczne i środowiskowe zgłaszane przez otoczenie zewnętrzne. W puli nagród czeka 40 000 zł. Zgłoszenia do 10 maja (SZCZEGÓŁY).
🔸Kolejne spotkanie w ramach Studenckich Czwartków - naszego popołudniowego cyklu warsztatów. 16 maja przyjrzymy się bliżej stylom myślenia FRIS® (ZAPISY).
🔸Weekendowe warsztaty z Biurem Karier UŁ. 18 maja wypada pracująca sobota na UŁ i uznaliśmy, że wykorzystamy tę okazję do sprawdzenia, czy znajdziemy grupę chętnych osób do weekendowej pracy nad swoimi kompetencjami (WIĘCEJ INFORMACJI WKRÓTCE).
Ponadto, na bieżąco możecie korzystać z konsultacji kariery, szybkiej weryfikacji CV, symulacji rozmów kwalifikacyjnych, doradztwa ds. przedsiębiorczości oraz masy innych rzeczy, które organizujemy. Wszystkie te możliwości znajdziecie na naszej stronie internetowej (w tym – SZKOLENIOWE AKTUALNOŚCI).
Jeśli podoba się Wam to, co robimy – dajcie znać na naszych social mediach (a przynajmniej dodajcie nas do obserwowanych na LinkedInie, Instagramie i Facebooku).