Podsumowanie Akademii Kompetencji 2025

11 kwietnia zamknęliśmy Akademię Kompetencji 2025. Co działo się podczas trzech tegorocznej edycji największego programu szkoleniowego na UŁ? Zapraszamy na podsumowanie.

Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy dla Was rozbudowaną ofertę warsztatów i webinarów. W sumie – spotkaliśmy się 20 razy w ramach 3 tygodni tematycznych: 

  • Rozwój osobisty 

  • Narzędzia 

  • Kompetencje biznesowe i rynek pracy 

9 razy pracowaliśmy na platformie MS Teams – podczas webinarów (4) i warsztatów online (5). Pozostałe zajęcia (11) odbywały się stacjonarnie, w sali szkoleniowej przy Lumumby 14. 

Zadbaliśmy o różnorodny program. Czekały na Was nastepujące tematy: 

🚩 Efektywność osobista (zarządzanie sobą w czasie) - Sklepy Komfort 

🚩 Growth Mindset – Wella Company 

🚩 Sztuka prezentacji: techniki, które działają - Tate & Lyle 

🚩 Autoprezentacja i wystąpienia publiczne - Clariant 

🚩 Personal forecasting - projektowanie ścieżki kariery - SpeechFlow 

🚩 Phoneless Game: Czy technologia rządzi twoim życiem? - Phoneless 

🚩 Canva w praktyce: stwórz swoje CV i wyróżnij się na tle innych kandydatów - Adaptive Solutions and Advisory Group 

🚩 Analiza danych biznesowych „od przygotowania do prezentacji” - Polska Grupa Farmaceutyczna 

🚩 Wdrożenie sztucznej inteligencji na Azure: od koncepcji do produkcji - Accenture 

🚩 Fałszywe treści. Realne zagrożenie. Narzędzia weryfikacji treści w Internecie – NASK - Państwowy Instytut Badawczy 

🚩 Microsoft Excel: dobre praktyki i rozwiązania - Dell Products Poland 

🚩 Zostań ekspertem procesów: odkryj moc modelowania z BPMN - ABB 

🚩 Od pomysłu do produktu: wybrane narzędzia w tworzeniu gier i aplikacji - Goodylabs 

🚩 Search for the Lost Dutchman’s Goldmine - Infosys 

🚩 Bądź na fali: jak stać się superbohaterem w dżungli zmieniających się trendów na rynku pracy! - Signify 

🚩 Kickstart Your Career: Landing Your First Dream Job - Philips 

🚩 Kompetencje przyszłości, które rozwija Design Thinking – Design Thinking Institute 

🚩 Czy rekruter może wszystko? Prawo pracy w rekrutacji – LipCo Foods 

🚩 Budżet się nie spina? Warsztat o budżetowaniu i pozyskiwaniu środków na swój pomysł - SeniorApp 

🚩 Hands on growth: podstawy polskiego języka migowego i istota DEI dla organizacji - Primient 

Większość zajęć była realizowana po polsku. Opcje dla siebie mogły znaleźć również osoby, które nie posługują się nim. W programie pojawiły się trzy anglojęzyczne warsztaty (Growth Mindset, Search for the Lost Dutchman’s Goldmine oraz Kickstart Your Career: Landing Your First Dream Job). 

Akademia Kompetencji w liczbach 

Zanotowaliśmy wzrost frekwencji. W zajęciach wzięło udział 346 osób (przy 293 w 2024 roku). W zdecydowanej większości były to osoby studiujące i doktoryzujące się na Uniwersytecie Łódzkim, choć w sali szkoleniowej spotkaliśmy także absolwentki i absolwentów UŁ. 

234 z nich wypełniły ankietę ewaluacyjną. Jej wyniki przedstawiają się następująco (skala 1-10): 

Na ile spotkanie spełniło Twoje oczekiwania? ➡️ 8,30  

Czy prowadzący byli przygotowani merytorycznie do przeprowadzenia zajęć? ➡️ 9,36 

Na ile proponowane treści były dla Ciebie atrakcyjne? ➡️ 8,50 

Czy warsztaty były przygotowane profesjonalnie od strony organizacyjnej? ➡️ 9,25 

W jakim stopniu odczuwasz przyrost kompetencji w stosunku do początku zajęć? ➡️ 7,67 

Czy polecił(a)byś zajęcia znajomym? ➡️ 8,47 

 

Inwestycja w rozwój 

Zależy nam, żeby Akademia Kompetencji wspierała rozwój uczestniczących w niej osób. Przeglądając Wasze komentarze mamy wrażenie, że przynajmniej kilku osobom udało się pomóc zdobyć nową wiedzę i umiejętności. 

W ankiecie pytaliśmy o nowe rzeczy, których się nauczyłyście/nauczyliście. Poniżej zamieszczamy przykładowe odpowiedzi: 

💬 Nauczyłam się zarządzać swoim czasem w taki sposób, aby efektywnie wykorzystywać cały dzień. Poznałam nowe techniki, które z pewnością wykorzystam. 

💬 A lot of things were pretty insightful Main for me is that I can always add “yet” if I don’t know sth. 

💬 Nauczyłam się wielu nowych technik prezentowania oraz sposobów, w jaki utrzymać uwagę słuchacza o których wcześniej nie wiedziałam. 

💬 Nowe spojrzenie na marzenia, pokazanie, w jaki sposób patrzeć na swoje marzenia i jak przepisywać je na bardziej konkretne plany na przyszłość. 

💬 Poznałam, funkcję Canvy o których nie wiedziałam. Dowiedziałam się jak przebiega rekrutacja w firmie i na co rekruterzy zwracają uwagę. 

💬 Super szkolenie, nie sądziłem, na jak wielkiej liczbie danych pracują tak duże firmy i jak skomplikowany jest proces ich analizy. 

💬 Pogłębiłam moja wiedzę o technikach dezinformacji i poznałam kilka narzędzi które mogą mi pomóc w identyfikowaniu fałszywych treści 

💬  Z pewnością podstawę z zakresu samych procesów, wcześniej nie miałam do czynienia z tą tematyką, dzisiejszy webinar zarysował mi w bardzo przystępny sposób najogólniejsze i najważniejsze informacje z tej dziedziny. 

💬 Kroki które najlepiej podjąć podczas tworzenia produktu, miejsca gdzie szukać profesjonalistów, różne użyteczne narzędzia dla procesów tworzenia aplikacji. 

💬 Dowiedziałam się czym jest Design Thinking i otrzymałam, tak jak inni uczestnicy, dostęp do gier i zabaw, które można wykonać samemu, ćwicząc tym samym Design Thinking. 

💬 Wynoszę wiele wiedzy na temat tego, o co rektuter może pytać, dlaczego zadaje takie a nie inne pytania, gdzie jako kandydat możemy stawiać granice, o czym i dlaczego udzielać informacji. 

💬 Świadomość wagi współpracy i strategii w maksymalizacji rezultatu. Świadmość jak ważny jest właściwy podział ról w zespole i ich przestrzeganie w czasie trwania projektu. 

 

Co spotkało się z uznaniem? 

Drugie z otwartych pytań dotyczyło rzeczy, które najbardziej podobały Wam się w zajęciach. To pojemna kategoria: od poruszanej tematyki, przez sposób pracy, po przygotowane materiały. W Waszych odpowiedziach pojawiały się różne obserwacje – kilka z nich zamieszczamy poniżej: 

💬 Przyjazna atmosfera, kompetentna prowadząca i profesjonalna jakość materiałów, świetnie przeprowadzone zajęcia. 

💬 Dużym plusem był podział na części teoretyczne, a później wykorzystanie tej wiedzy w praktyce poprzez ćwiczenia indywidualne i grupowe. 

💬 Bardzo konkretne podejście do tematu, rzeczowe, otwierające głowę zadania i przyjazna atmosfera pozwalająca na rozmowę na temat własnych, niektórych bardzo osobistych przemyśleń. 

💬 Zajęcia były bardzo ciekawe i angażujące. Cała teoria od razu była pokazywana w praktyce. Ćwiczenia były kreatywne i rozwijające. Naprawdę bardzo przydatne informacje. Dodatkowo, świetna prowadząca. 

💬 Networking. 

💬 Dyskusje, wspólne inspiracje, bezpieczna przestrzeń. Nie krytykowaliśmy swoich nawyków, szukaliśmy sposobów na radzenie sobie z ich zmianą. 

💬 Super przygotowanie profesjonalne prowadzących. 

💬 Ogromna ilość przekazanej wiedzy, luźna forma warsztatów (zrobienie miejsca na pytania uczestników). 

💬 Zaangażowanie prowadzącego i jego swoboda w poruszaniu się w temacie prezentacji. 

💬 Dynamicznie przeprowadzone warsztaty, dużo krótkich ćwiczeń, dzięki czemu warsztaty były ciekawe i angażujące. 

💬 Podobało mi się tłumaczenie zagadnień na przykładzie apokalipsy zombie 

💬 How well organized, interesting and effective it was. 

 

Do poprawy 

Wychodzimy z założenia, że konstruktywna krytyka jest paliwem dla rozwoju. Dlatego co roku prosimy Was o zwrócenie uwagi na elementy Akademii Kompetencji, które można usprawnić. 

Dziękujemy za wszystkie głosy - tak prezentowały się niektóre propozycje: 

💬 More interactions. 

💬 Ulepszyć internet prowadzących (cięło, ale nie mocno). 

💬 Have more people participate. 

💬 Myślę, że fajnie by było przedstawiać prezentację na większym ekranie jeśli istnieje taka możliwość. Tak długie wpatrywanie się w ekran telewizora nie było komfortowe, choć wszystkie slajdy były widoczne to nie na tak długie szkolenie. 

💬 Przepływ powietrza w sali. 

💬 Możliwość uczestniczenia w warsztatach w godzinach popołudniowych. 

💬 Zwiększyć ilość miejsc na szkolenia. Szczególnie na szkolenia online. 

💬 Linki i materiały, z którymi można zapoznać się przed szkoleniem. 

💬 The air conditioning was operating a bit loudly, it needs to be fixed. 

💬 Dłuższy segment dyskusyjny, bo był mega cenny. 

💬 Ciut wyższy poziom skomplikowania tematyki. Może 2 warsztaty: podstawowe i zaawansowane. 

💬 Mniej ciągłego monologu. 

💬 Zwrocenie uwagi dla osob, ktore notorycznie spozniaja sie na warsztaty, bylam juz na paru warsztatach i mozna zauwazyc ze sa osoby ktore sa na wiekszosci spotkan i spozniaja sie za kazdym razem powyzej 15 minut co jest oznaka braku szacunku wobec prowadzacych oraz uczestnikow. 

💬 Podać informację o wersji programu na którym będzie odbywało się szkolenie. Ułatwiłoby i przyśpieszyło pracę, bez konieczności dyskusji w jakiej wersji które komendy wpisuje się inaczej. 

💬 Udostępnić uczestnikom spotkania prezentacje wyświetlana podczas warsztatów. 

 

Pozostałe komentarze 

Oprócz pytań o mocne strony i obszary do rozwoju, dajemy przestrzeń do podzielenia się innymi obserwacjami. Z opcji zamieszczenia dodatkowego komentarza skorzystało 27 osób. W zdecydowanej większości były to pozytywne głosy. 

💬 Dziękuję za możliwość uczęstnictwa w szkoleniach i warsztatach w wiosennej Akademii Kompetencji, jest ich dużo i są różnorodne, na różne tematy, więc można wybrać z wielu. 

💬 Miła atmosfera, ciekawe treści, jestem zadowolona :) 

💬 Nie mam żadnych uwag. 

💬 Liczę na większą liczbę podobnych szkoleń, pozdrawiam! 

💬 Ciekawe szkolenie, mimo, że trwało prawie 4h, nie dłużyło się, przyjemnie się słuchało i pracowało. 

 

Pojawiło się też kilka komentarzy, adresowanych bezpośrednio do prowadzących. Nie opublikujemy ich tutaj, ale obiecujemy, że zostaną przekazane Partnerom. Zarówno wyrazy podziękowania, jak i krytyczne uwagi. 

 

Jak oceniają wydarzenie Partnerzy? 

Po raz pierwszy przeprowadziliśmy ankietę satysfakcji nie tylko w grupie osób uczestniczących, ale też wśród prowadzących zajęcia. W momencie publikacji tekstu odpowiedzi udzieliło 10 Partnerów. 

Pytaliśmy o (skala 1-5): 

✅ ogólną satysfakcję z udziału w wydarzeniu: ➡️ 4,9 

✅ kontakt z Biurem Karier w trakcie przygotowań do wydarzenia: ➡️ 5,0 

✅ kwestie związane z organizacją i logistyką po stronie Biura Karier UŁ: ➡️ 5,0 

✅ wsparcie w trakcie wydarzenia: ➡️ 5,0 

 

Dodatkowo, 80% Partnerów preferuje spotkania z Wami w formie stacjonarnej, 20% hybrydowo. Nikt nie wskazał w pełni zdalnej formy zajęć jako formatu pierwszego wyboru. 

 

Pojawiło się też kilka komentarzy i pomysłów: 

💬 Wcześniejsza ankieta wśród studentów i wskazanie najbardziej oczekiwanych obszarów tematycznych jest bardzo pomocne. Dobrze, że w ramach wskazanych obszarów jest miejsce na personalizację finalnego tematu szkolenia. Ułatwia nam to przygotowanie, zrozumienie potrzeb studentów, ale też z zachowaniem pewnej elastyczności. 

💬 dziękuję za możliwość uczestnictwa. myślę, że top 3 najlepiej ocenione wykłady mogłyby zostać poprowadzone jeszcze raz za jakiś czas, dając możliwość dodatkowym studentom, aby w nich uczestniczyli, szczególnie jeśli zostały pozytywnie ocenione przez rówieśników 

💬 Wszystko super, bardzo aktywna grupa. 

💬 bardzo podoba nam się taka formuła współpracy, chętnie stworzylibysmy z UŁ dodatkowe programy sprofilowane pod katem pogłebienia konkretnych umiejętności (rekrutacja, assessment center, analiza finansowa, etc) które posiadamy w organizacji. 

 

Co dalej? 

Po przerwie świątecznej planujemy weryfikację list obecności. To pierwszy krok do przygotowania i wysyłki zaświadczeń. Chcemy, żeby trafiły do Was przed końcem semestru letniego 2024/2025. 

Równocześnie przypominamy, że warunkiem otrzymania zaświadczeń jest udział we wszystkich warsztatach i webinarach, na które się zapisałyście/zapisaliście. 

W najbliższym czasie 

Kolejna okazja do spotkania już niebawem. 13 czerwca odbędzie się finał 3. edycji Ideathonu. Rekrutacja wystartuje po majówce - śledźcie naszą stronę i social media.